In Canada as well as internationally, the HEC Montréal Media Management Hub organizes a variety of lectures and conferences on the transformations affecting the media industry and traditional business in the digital era. These lectures are given by HEC Montréal faculty, guest professors and researchers and industry professionals.
Over time, the HEC Montréal Media Management Hub will develop, in collaboration with its partners, various types of lectures and conferences for the purpose of deepening knowledge, reflection and debate on the digital transformation taking place in the business environment and in media organizations.
These events are designed for business leaders and professionals, as well as interested students.
UPCOMING CONFERENCES AND LECTURES
Past events (French only)
Déconstruction et reconstruction de l’industrie de la musique dans le cadre des Entretiens Jacques Cartiers 2019
Journalisme, Médias et culture : l’impact des algorithmes dans le cadre des Entretiens Jacques Cartier 2018
Médias et Science à l’ère numérique
Culture et Médias au défi de l’attention
L’impact économique de la création audiovisuelle au Québec
Avenir des médias francophones à l’ère du numérique
Information internationale et francophonie à l’ère numérique
« Radio & numérique : stabilité, mutations ou nouvel âge? »
La magistrature et les enjeux médiatiques
La gestion de la réputation des entreprises à l’ère numérique
Convergence and Organizational Transformation : a Media Industry Perspective